11 Temmuz 2014 Cuma

Karatay Diyeti / Prof. Dr. Canan Karatay


Karatay Diyeti / Prof. Dr. Canan Karatay



Biraza da diyet kitaplarından bahsetmeli diye düşündüm. Malüm her insan hayatının belli dönemlerinde kilolarıyla ilgili sıkıntıya girmiştir.
Tabi ki kitaptan uzun uzun bahsetmeyeceğim, ancak kitap diğer diyet kitaplarına göre oldukça basit. Herkes kendi hayatına uyarlayabilir diye düşünüyorum.
Kitap Protein ağırlıklı beslenmeyi öneriyor. Bunun yanın da şekeri ve işlenmiş gıdaları hayatımızdan çıkarmamızı söylüyor. Kitaptan bir kaç tavsiye:
Her gün yürüyüş, hareket
Tatlı çok çok az tüketilmeli
Yağ çok az tüketilmeli(önerilen zeytinyağı)
İşlenmiş yiyeceklerden uzak durulmalı.

Bu dört kural bana çok mantıklı geldi. Bunun yanında kahvaltıyı çok iyi yapmamızı iyi bir kahvaltıdan sonra en az 4-5 saat acıkmamamız gerektiğini söylüyor.
Vee
kilo vermek isteniyorsa alınmayacak besinler:
ekmek
simit
pasta
galeta-kraker
pirinç pilavı
makarna
poğaça-börek
şeker-bal-reçel-pekmez
meyve suyu
kola-asitli içecekler
sucuk-salam-sosis
süt tozu-krema
hazır tavuk.



Kendimizi iyi hissetmemizin başında ideal kiloda olmamız geliyor malesef. Kitapta daha ayrıntılı yemek çeşitlerinden de bahsediyor. İlgililere duyurulur...
 Günümüz şartlarında en büyük sorunun hareketsizlik ve hazır gıdalar olduğu sunucunu çıkarıyorum ben.
Kendimizi hep iyi hissetmemiz dileklerimle... 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder